Konya Panik Bozukluğu Belirtileri

Konya Panik Bozukluğu: , tekrarlayan ve beklenmedik panik ataklarıyla karakterize bir kaygı bozukluğudur. Bir panik atağı, dakikalar içinde doruğa ulaşan ve o sırada;

• Çarpıntı, kalbin küt küt atması ya da kalp hızının artması.
  • Titreme ya da sarsılma.
  • Soluğun daraldığı ya da boğuluyor gibi olma duyumu.
  • Soluğun tıkandığı duyumu.
  • Göğüs ağrısı ya da göğüste sıkışma.
  • Bulantı ya da karın ağrısı.
  • Baş dönmesi, ayakta duramama, sersemlik ya da bayılacak gibi olma duyumu.
  • Titreme, üşüme, ürperme ya da ateş basması duyumu.
  • Uyuşmalar (duyumsuzluk ya da karıncalanma duyumları).
  • Gerçekdışılık (“derealizasyon”, gerçekdışı olma duyumu) ya da ken­dine yabancılaşma (“depersonalizasyon”, kendinden kopma duyu­mu).
  • Denetimini yitirme ya da “çıldırma” korkusu.
  • ölüm korkusu

belirtilerinden en az dördünün olmasıyla karakterizedir.

Kişide tekrar panik atağı yaşayacağı korkusu ya da öleceği, kalp krizi geçireceği ya da çıldıracağı şeklinde düşüncelere kapılarak sürekli kaygı duyma hali vardır.

Kişi, panik atağı geçirme ihtimalini göz önünde bulundurarak yaşamını sürdürme davranışı içindedir. Spor yapmaktan, bilmediği ortamlarda bulunmaktan kaçınır.

Kimi insanlarda kullanılan ilaçların etkisiyle de bu tür belirtiler ortaya çıkabilmektedir. Böylesi durumlara Panik bozukluk denemez. Panik atakların herhangi bir ilacın tesiriyle izah edilememesi gerekir. Konya’da panik bozukluğu nedeniyle Psikolog arıyorum diyenlere zaman kaybetmeden yardım almalarını öneririz.

Kimi insanlarda da başka bir psikolojik sorunun yanında ek olarak bu belirtiler bulunabilmektedir. Bu konuda daha detaylı bilgiyi Zihnimdeki Satranç isimli makalemizden edinebilirsiniz.

Hakan TOKGÖZ

Klinik Psikolog – KONYA